Snarvei til skikkelig god ostesaus - til pizza, pasta eller lasagne

By
Normalt sett er jeg skikkelig sær når det gjelder ostesausen min, men det er ikke alltid man har tid eller lyst til å lage den fra bunn og da må man jukse litt. Det finnes mange skikkelig dårlige ostesauser, både på pose og på glass, men til nå har det stort sett blitt til at jeg enten har tatt meg tid til å lage sausen fra bunn eller har droppet ideen totalt.

For en liten stund siden fikk jeg et tips om denne fra Knorr og jeg skal innrømme at jeg var veldig skeptisk og det tok litt tid før jeg faktisk prøvde den. Litt motvillig må jeg nesten innrømme at dette faktisk var et greit alternativ til å lage selv, og om man drysser på litt egne oster på toppen (eller rører dem inn i sausen) blir den faktisk meget god.

Er du usikker på hvordan man lager ostesaus fra bunn, er redd for å ende opp med brun saus med ostesmak eller bare ønsker å ha litt forutsigbarhet og spare litt tid kan jeg trygt anbefale Quattro Formaggi fra Knorr.

Om du vet hvor man får tak i den hadde det vært fint med informasjon i kommentarfeltet. Til nå har jeg kun funnet den på Rimi, og selv andre butikker som Ultra, Meny og Kiwi, som både har Knorr-produkter og pleier å ha et godt utvalg, har jeg enda til gode å finne den.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Matbloggtoppen