Kjøkkenprosjektet, dag 1 av oppussing

By
De siste to ukene har jeg gjort meg klar til å pusse opp kjøkkenet. Jeg kjøpte jo opprinnelig leiligheten nettop fordi kjøkkenet og badet var bra, og det er jo gjerne de to verste rommene å pusse opp. Dessverre ble det for lite etter hvert, og nok var nok. For å gi en liten oversikt over hva som går med og hvordan man kan gå frem for å få litt fornuftig økonomi tenkte jeg å ta folk med på "reisen".

La meg si det med en gang - jeg er utrolig glad for at jeg ikke har unger! Ikke det at jeg ikke har lyst på unger, men...for å pusse opp kjøkkenet måtte alt stæsjet ut. Så nå har jeg tre steder jeg kan bevege meg til, bortsett fra toalett og bad - men der kan jeg jo ikke stable ting uansett. Kjøle- og fryseskapene mine står i stua. Foran spisestuebordet. Som er fullt av det jeg fikk plass til fra kjøkkenskapene. Rundt hele sengen min står det kurver med dingser og ting. Bestikkskuffen står på stuebordet og jeg har en liten benk med thermomix og mikrobølgeovn på så jeg får varmet opp mat jeg laget i forrige uke for å overleve. Så jeg kommer frem til sengen, men den er jo også full av ting. Jeg kommer frem til sofaen, og jeg kommer frem til arbeidsplassen min. Alt annet er dekket med ting, er omringet av ting, eller har fullt av ting under seg. Hadde jeg hatt en kattunge hadde det blitt for trangt.

Og...badet har jo egentlig ikke fått unnslippe heller. I dusjen står stativet jeg skal tørke bestikk og dekketøy i. Så nå skal jeg leve som på hytta - varmt vann i en balje, vaske opp i den, sette i stativet og skylle. Dette blir "gøy"! Men jeg gleder meg til å bli ferdig :)

Slik ser det i hvert fall ut på kjøkkenet akkurat nå...


Nå er det i hvert fall ingen vei tilbake. Den lille, koselige "hulen" min er bombet - og man kan ikke si annet enn at entreprenørene er effektive. Jeg håper de er like flinke som de er raske, men positivt eller negativt - ingen vil bli glemt i oppsummeringen ;)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Matbloggtoppen